Ako to všetko zosúladiť? Čo mám robiť skôr, na čo mám ešte čas? V hlave sa víria otázky a zmätok. Najvyšší čas urobiť si systém a poriadok.
Vezmite si zápisník. Napíšte si zaradom všetky úlohy a povinnosti. Tak ako vám prídu na um. Najskôr úlohy v práci. Potom rodina a domácnosť. Nezabúdajte na vlastné aktivity a oddych. Všetko to tam napíšte.
Keď už budete mať zoznam hotový, zachovajte pokoj. Vyzerá to určite príšerne. Vezmite farebné fixky a najskôr označte, čo je naozaj dôležité.
Napríklad červenou farbou. Potom si prejdite červené položky a priraďte im číslo podľa dôležitosti. K tomu si napíšte približný čas, ktorý na tú konkrétnu prácu budete potrebovať. Až potom si vezmite svoj diár a zapíšte si do času pracovnej doby jednotlivé úlohy. Podľa odhadovaného času práce si viete stanoviť, koľko úloh v daný deň stihnete. Samozrejme, že môže niečo zmeniť váš predpoklad, ale zhruba sa to naplánovať dá. Nezabúdajte na prestávky a obed.
Keď budete mať zapísané v diári úlohy, ktoré najviac horia, označte si inou farbou tie, ktoré treba urobiť, ale je ešte na nich čas. Zas im prideľte čísla podľa termínov a dôležitosti. A zapíšte do diára do pracovnej doby.
Pokračujte ďalej, zapíšte si aktivity detí. Napíšte si termíny, časy, nezabudnite započítať aj časy presunu. Znova si zapíšte do diára potrebné údaje. Ak sa zdajú termíny prekrývajúce, sadnite si k zoznamu s partnerom a úlohy si rozdeľte.
S domácimi prácami vám takisto môže pomôcť partner, aj deti môžu mať svoje povinnosti. Nebojte sa delegovať, jeden človek predsa nemôže stíhať všetko. Nákupy si naplánujte a robte ich raz za týždeň, najlepšie cez víkend, keď vám s nimi môže pomôcť rodina. Ušetríte ďalší čas, ktorý môžete venovať sebe.
Vo vašom diári by mali byť zapísané aj vlastné aktivity. Cvičenie, relax, stretnutia s priateľmi. Predsa treba myslieť na seba. Zaslúžite si to. Bez oddychu vás môže zradiť zdravie. To by isto nechcel nikto…