Gamla Riksarkivet sa konala v týždni dizajnu v Štokholme a hostila výstavu archívu, ktorá skúmala „spoločnú estetiku a hodnoty“ japonského a škandinávskeho bytového dizajnu.
Je jednou z mála známok, že pamiatkovo chránená budova, ktorá bola postavená v roku 1890, bola otvorená pre verejnosť a prvýkrát slúžila ako pozadie pre projektovo orientovanú inštaláciu.
„Priestor má historický význame a príbeh sám o sebe,“ vysvetlila kurátorka výstavy Hanna Nova Beatrice.
„Sme presvedčení, že ak má výstava mať dušu, miesto konania významne prispieva a Gamla Riksarkivet bola v mnohých ohľadoch dokonalá.“
Na výstave sú vysoké, štukové stropy, veľké lustre a stĺpy v kontakte s hrozivosťou modernistických vzorov.
Navrhli ich japonská nábytkárska firma Ariake a keramické štúdio 2016 / Arita, ako aj dánski výrobcovia nábytku a zakladatelia a značka osvetlenia Le Klint.
„Tieto dva regióny sú exotické a navzájom dobre známe. Zdieľajú lásku k prírode, sezónne zmeny, materiály a remeslá,“ povedala Beatrice.
„Škandinávci majú demokratickú nehierarchickú perspektívu, zatiaľ čo Japonsko má úctu k pánom. Ale obaja sú hlboko zakorenení v remeselníctve a zdieľajú hodnoty jednoduchosti a oddanosti ich remeslu.
„Mnoho pracovníkov značiek, ktoré uvádzame, strávi celý život zdokonalením svojich zručností a praktík v tej istej spoločnosti počas celej svojej kariéry.“
Na predstavenie tejto konvergencie prístupov je v každej miestnosti zmes produktov od rôznych firiem, nábytok zahŕňajúci rôzny nábytok, osvetlenia a keramika.
Prvá, najväčšia miestnosť výstavy, ktorá sa nachádza nad točitým schodiskom, je usporiadaná v tlmených odtieňoch bridlicovej šedej a čiernej farby.
Čokoládovo hnedý stôl s drevenými mriežkovými nohami, navrhnutý pre Ariake od firmy Norm Architects, sú doplnené s kreslami s vlastnými názvami značky so striedavými koženými a textilnými sedadlami.
Na opačnej strane miestnosti sa rovnaké mriežky nachádzajú na drevených obrazovkách a podrúčkach pohovky Braid, ktoré tiež navrhli Norm Architects.