Úspešne ste rozrástli svoje podnikanie a zabezpečili si pevné miesto na domácom trhu. To je skvelé, najmä keď zo štatistík Európskej komisie vyplýva, že viac ako 50 percent európskych podnikov v prvých piatich rokoch zlyháva.
Čo ďalej? Je pravdepodobné, že teraz upriamujete svoju pozornosť na medzinárodnú expanziu a na to, ako ju úspešne dosiahnuť.
Ak uvažujete o zahraničnej expanzii, tu je náš výber vecí, na ktoré musíte pri vstupe na nový trh myslieť:
Preklady
Znie to očividne, ale pri vstupe na nové územie musíte premýšľať o rôznych jazykoch, v ktorých budete očakávať komunikáciu. V prípade softvérového produktu alebo webovej stránky, ak nebol váš kód napísaný spôsobom, ktorý by ľahko zvládol preklady, budete musieť veci znova nakonfigurovať. A môže to nejaký čas trvať.
Produktový trh
Každý trh bude mať svojich vlastných jedinečných hráčov, svoje vlastné tradície a svoje zvláštne zvláštnosti, z ktorých každý by mohol mať výrazný vplyv na váš úspech. To je dôvod, prečo je nevyhnutné urobiť váš výskum a prípravu pred oficiálnym spustením. Dôležitou súčasťou vašej aktivity pred spustením by malo byť získavanie miestnych odborných znalostí, ktoré poukazujú na možné úskalia vašej stratégie.
Peniaze
Musíte tiež premýšľať o tom, ako skutočne platíte na iných trhoch, o cenách svojich výrobkov a služieb v rôznych menách, o medzinárodných daňových sadzbách a miestnych daňových povinnostiach. Zoznam je rozsiahly, ale nepodceňuje jeho dôležitosť.
Jedna vec je istá, ak sa chcete vyhnúť tomu, aby ste sa stali jedným z 50 percent malých a stredných podnikov, ktoré nikdy nedosiahnu päť rokov, s medzinárodnou expanziou by sa malo zaobchádzať opatrne a so skutočným nasadením celého vášho tímu.
Na záver
Pointa je, že sa musíte skutočne zaviazať k internacionalizácii, aby to fungovalo: urobte svoj výskum, prispôsobte svoju ponuku podľa potreby a buďte pripravení vyčleniť značné prostriedky na každý nový trh, na ktorý vstúpite. Urobte to a budete mať úspech na rukách.